Page 73 - Proceedings of the State Natural History Museum. Issue 37 (Lviv, 2021)
P. 73

72                       Середюк Г. В., Савицька А. Г.























                                      Рис.  9.  Урок-симбіоз  природознавства  та  образотворчого  мистецтва  проведений
                                   для четвертого класу педагогами школи та музею.

                                      При побудові уроку у жодному разі не варто забувати про превалювання музейної
                                   складової.  З  однієї  сторони  урок  вимагає  відповідності  освітнім  стандартам,  щоб
                                   забезпечити  подачу  достатньої  кількості  інформації  для  школяра  яку  йому  треба
                                   запам'ятати, дізнатися, зрозуміти, а з іншої сторони оскільки музей – це зібрання не
                                   тільки предметів, але і сенсів, потрібно обов'язково залишити простір для образного
                                   сприйняття музейної експозиції та осмислення музейних предметів. В рамках теми
                                   уроку  можна  відкрити  нові  музейні  маршрути,  залучити  "сплячі"  експонати  в
                                   експозиції та актуалізувати матеріали освітніх колекцій. Розробляючи формат подачі
                                   допоміжних матеріалів, потрібно строго обмежити їх кількість, але використовувати
                                   кожен  з  максимальною  віддачею.  Це  дозволить  по-новому  поглянути  на  потенціал
                                   музейних  ресурсів  для  уроку.  Необхідно  відмовитися  від  екскурсійного  підходу  і
                                   мінімізувати  презентацію  інформації  за  допомогою  монологу.  Якомога  частіше
                                   використовувати   системно-діяльнісний   підхід,   школяреві   необхідно   чітко
                                   усвідомлювати:  для  чого  він  робить  певну  дію.  Якщо  другокласник  розглядає  і
                                   тактильно  освоює  зразки  покривів  тварин,  то  це  не  просто  розважальна  дія,  а
                                   виконання завдання з певною метою.
                                      Музейний  педагог  –  це  універсальний  учитель,  який  повинен  орієнтуватись  у
                                   великому  обсязі  інформації,  методичних  матеріалів  та  музейних  предметів,  мати
                                   навички спілкування з дітьми різного шкільного віку [6]. Він повинен враховувати їх
                                   індивідуальний досвід та риси особистості, інтелектуальну базу, попередні знання та
                                   цінності, рівень розвитку (вміння робити спостереження, виконувати алгоритмічну чи
                                   творчу діяльність, порівнювати, моделювати тощо). В ідеалі працівник музею може
                                   швидко,  ненав’язливо  та  грамотно  оцінити  когнітивні  та  комунікативні  потреби  та
                                   запропонувати найбільш відповідні заходи. Співробітника музею слід сприймати як
                                   посередника між автентичними предметами музею та його відвідувачами.
                                      Пандемія covid–19 – це історія яку ми проживаємо у сьогоднішньому дні. Як і всі
                                   музеї  світу  ми  стикаємось  із  чималою  кількістю  викликів  та  перепон  на  шляху  до
                                   реалізації  своїх  функцій  у  суспільстві.  Створення  музеями  віртуальних  освітніх
   68   69   70   71   72   73   74   75   76   77   78