Page 223 - Proceedings of the State Natural History Museum. Issue 36 (Lviv, 2020)
P. 223

Угруповання жуків-турунів (Сoleoptera: Сarabidae) лісів національного …  209
                Наукові записки Державного природознавчого музею. Випуск 36 (Львів, 2020)
                    Proceedings of the State Natural History Museum. Issue 36 (Lviv, 2020)

                                                          Короткі повідомлення

            DOI: https://doi.org/10.36885/nzdpm.2020.36.209-212

            УДК 069.001.

            Позинич І. С.

            ВИКОРИСТАННЯ ІННОВАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ VR, AR, 3D В МУЗЕЙНІЙ
            ПЕДАГОГІЦІ

               Найголовніше завдання педагога – це навчити дітей вчитися, а зацікавити сучасних
            учнів  у  навчанні  справа  не  легка,  але  можлива.  І  помічниками  можуть  стати
            інноваційні й комп’ютерні  технології, що  дозволяють  не тільки формувати в учнів
            знання, уміння й навички, але й вирішувати більш важливе завдання, яке постає перед
            навчанням,  –  розвивати  особистість  учня,  задовольняти  його  пізнавальні  інтереси.
            Серед  них  це  імерсійні  технології:  технології  віртуальної  (VR)  virtual  reality  та
            доповненої  (AR)  augmented  reality  реальності  [1].  Віртуальна  реальність  зможе
            перенести в будь-який місце, а доповнена реальність помістить будь-який об’єкт поряд
            з дитиною. Особливо це необхідно при підготовці до уроків з учнями покоління Z, які
            є цифровими громадянами, або «Digital Native».
               Для  представників  покоління  Z  характерне  етичне  споживання,  підприємницькі
            амбіції, прогресивні погляди на різні теми – від освіти і до питання статі [3]. Також у
            країні підростає покоління Альфа – доросла не по роках, прагматична дітвора, яка живе
            в  нових  технологіях,  має  доступ  до  гігантського  масиву  інформації  і  не  терпить
            обмежень свободи [2]. Тобто такі діти абсолютно інші і для них потрібно застосовувати
            інші  підходи  щодо  навчання.  Тому  заняття  в  музеї  передбачає  застосування
            інноваційних методів та засобів, серед яких смартфон або планшет на базі операційної
            системи Android. Ці гаджети дозволяють використовувати ресурси мережі Інтернет та
            різноманітні безкоштовні додатки, що завантажуються з сервісу Play Маркет.
               Отже, гаджети і зокрема смартфон є невід`ємною частиною життя сучасних дітей.
            З  самого  малечку  такий  гаджет  знаходиться  завжди  під  рукою.  То  чому  ж  не
            використати смартфон та його можливості в навчанні? Аналізуючи сервіс PlayМаркет
            було встановлено, що він містить безліч додатків, які є неодмінними помічниками під
            час вивчення біології та інших предметів з можливістю безкоштовного завантаження.
            На заняттях в музеї доречно використовувати такі додатки в 3D реальності, що значно
            поліпшить  засвоєння  знань,  вмінь  учнів.  Саме  ці  додатки  надають  можливість
            аналізувати, візуалізують знання та розвивають предметні та життєві компетентності
            учнів.
               Anatomy  3D  Bones  and  Organs  (рис.  1).  Цей  безкоштовний  додаток  і  просте
            друковане зображення Анатомія 3D перенесуть учнів і всіх, хто хоче дізнатися про
            внутрішню будову тіла людини, в інтерактивний 3D світ людської анатомії, візуально
            приголомшуючи.  Повністю  інтерактивний  додаток  Анатомія  3D  використовує
            доповнену реальність та інші передові технології, щоб створити ідеальний фундамент
            для  освіти  21  століття.  Це  набагато  більше,  ніж  додаток.  Анатомія  3D  переносить
            глядачів у подорож всередину людського тіла і серця, виявлення просторових відносин
   218   219   220   221   222   223   224   225   226   227   228